Showing posts with label 3 month. Show all posts
Showing posts with label 3 month. Show all posts

Sunday, February 22, 2009

Tido Meniarap Part I


Kan mama bgtau sebelum nieh Dhiya Qistina dah leh meniarapkan.. nieh tengok lar cara dia tidor meniarap. time nieh mama on leave..

Pagi tu.. lepas mandi, isap susu semua dia sleep.. nak tau dia sleep atas tilam dia kat bawah.. slalu kalo siang2 nieh sleep mesti nak dalam buai.. kalo idak jgn la harap dia nak tido.. tapi arituh dia nak gak sleep kat bawah.. :) tapi aksi dia mcm nieh lahh.. neih first time mama tengok dia sleep bawah aksi meniarap...

slalu dalam buai tuh mmg kerap dah meniarap.. nanti mama post gambar dia tido meniarap dalam buai ye..

ok berbalik pada gambar tadi.. actually lepas dia isap susu tu dia tertido then mama angkat la dia tido kat bawah.. dah mama tengok dia ok tido kat bawah mama biar jelah.. tapi mama lupa nak sendalkan Dhiya Qistina ngan bantal peluk.. slalu kalo atas katil mmg sendal bantal peluk sbb takut nanti dia meniarap.. mama ngan ayah dia tido x hengat dunia punya.. takut x sedar..

lepas dia tido tuh mama pi dapur nak masak.. sambil2 ulang alik ke depan tengok Dhiya Qistina tido.. tah masa bila dalam dok ulang2 tuh tetiba dia beralih tido nak meniarap tuh.. tapi x lepas meniarap sepenuhnya sbb tertahan ngan tangan dia.. tu yang jadi camtu tuh.. hehe pandai lak tahan tangan sket kasi ruang udara.. bijak anak mama neih..
tuh larr cerita dia..

Meniarap

salamm semua..

:) hujung minggu nieh best kan.. mama cukup suka bila tiba time hujung minggu nieh.. kali nieh mama nak post cerita pasai Dhiya Qistina dan kegilaan meniarapnya.. huhuhu kegilaan tuh (mak dia ayat tak hengat punya....)

Dhiya Qistina meniarap sebaik sahaja mencecah umor 3 bulan arituh.. cukup2 je terus meniarap (16.01.2009).. then pelan2 la dia meniarap.. kira first time dia meniarap tuh masa mama antar dia gi umah maklong dia (ngasuh).. masa pagi tuh dia meniarap tapi x lepas.. then masa mama balik tghari tu, maklong bgtau Dhiya Qistina dah berjaya meniarap sepenuhnya.. Yahoooo!! seronok mama tengok perkembangan dia..

Sekarang nieh mmg selalu meniarap.. pantang lepa orang kata.. sampaikan dalam buai pun nak meniarap.. huhuhu anak mama niehh..

tadak elektrik time nieh.. huh hot la mama..

siap rempit lagi tu anak mama... nanti besar jgn rempit2 ye syg. mama rotan nanti

my lovely Dhiya Qistina Mohd Jamil.. Muahss

Thursday, February 19, 2009

boleh ke duduk tu sayangg


'i'm big girl now.. see i can duduk skarang...'

cukup suka dia kalo dpt buat aksi bebudak besar... siap gelak2 lagii..

aksi dia skarang buat mama & ayah rindu sgt ngan dia..

sayang sangat Dhiya Qistina

Gelagat Dhiya Qistina @ 3 month

Dhiya Qistina dah masuk 4 bulan 16hb Februari 2009 yang lalu.. nieh antara gambar2 dia masa umor 3 bulan..

Apa yang Dhiya Qistina dapat masa umor 3 bulan..??? Hah.. genap masuk 3 bulan 16hb Januari 2009 yang lalu, Dhiya Qistina meniarap buat pertama kali.. skarang nieh jgn lambat lepa asik nak meniarap ja.. dalam buai pun nak tido meniarap..

Lagi.. dia masa 3 bulan jadi lambat nak tido.. siang dia leh tido cam biasa tapi bila malam dok ngan mama & ayah tido dia jadi lewat. Ada tuh sampai koi 12 baru tido... mama & ayah dah ngantok amat dah.. dia relex lagi nak ajak main..

suka main dah skrang nieh...

Then, skarang kalo tido malam agak tengok dia lambat lelap tuh.. boh je dia kat bawah biar dia main atas tilam dia.. nanti dia dok ler sembang2 sorang2 dia.. lama2 dia diam terus tido.. hehe senang la pulakk.. alhamdulillah...

dan macam2 lagi lar perangai baru yg dia dapat.. alhamdulillah Dhiya Qistina membesar dengan sihat dan cergas..

Jom layannnnnn gelagat Dhiya Qistina @ 3 month


Tuesday, February 17, 2009

Teman Mama Beli Bahan Tepung Kek

Dhiya Qistina ngan ayah teman mama beli barang2 untuk Tepung Kek mana kat kedai tepung.. nampak x tuh belakang Dhiya Qistina ada rak2 barang kuih..

Mama sibuk2 cari barang... Dhiya Qistina layan ayah amik gambar.. huhuhuhu orait gak tuh kan dari buang masa..


Jom check E-KIOS mama kat http://dqisbizz.blogspot.com/

Murah, Sedap & Senang...

Sunday, February 15, 2009

Selamat Hari Minggu

salam..
bestkan cuti.. mama kalo time cuti la saat plg best. dapat b'sama orang2 tersayang. tambah plak hubby cuti. lagi la best.

anak mama sakit perott la. cirit dah sminggu dah. amik ubat kat child specialist pun x jalan gak. sampai maktok dia bg petua buat rantai guna tali kasut pakaikan kat dia... buattt dah x jalan gak.. pastu petua lg sembur air pucuk jambu.. buat gak tp still cirit lg..

ada petua x??

layan jelah gambar dhiya qistina smalam ye

p.s : nampak x rantai 100 karat kt leher dia tu.. :)