Showing posts with label Dhiya Qistina. Show all posts
Showing posts with label Dhiya Qistina. Show all posts

Wednesday, May 13, 2009

DQis akan ke Sabahh...


Salam semua...

Maaf la mama dah lama x update citer Dhiya Qistina...

Dhiya Qistina akan berganjak ke usia 7 bulan pada 16.05.2009 nanti. Kejap je kan...
Macam-macam perangai baru dah anak mama buat sekarang.. dan yang paling ketara sekarang anak mama amatlah ramahh sekali... pantang nampak orang lalu mesti tegur.. sekali tegur orang x pandang, kali ke2 xpandang lagi.. masuk kali ke3 jerit terus la dia.. :D macam2 anak mama skarang.. amat amat buat mama ngan ayah rindu dia...

Bukan mama ngan ayah je rindu.. maktok, wan, papa, ibu ngan paksu pun sama.. asal lama sket x nampak Dhiya Qistina jeee.. mesti jap lagi nampak diorang terjah kat umah cari Dhiya Qistina.. Dulu mama yang dirindu mereka.. sekarang mama dah tolak tepi dahhhh :(.. utama sekali Dhiya Qistina.. :D

Nanti mama upload gambar yee... opss nieh satu gambar Mama Ayah dan Dhiya Qistina masa kenduri Paktam arituh.. layan jelahh.. :D

p/s : DQis Online akan berada di Kota Kinabalu Sabah pada 19 June 2009 nanti. pada sesiapa di Sabah yang berminat dengan Tepung Kek Dhiya boleh order sekarang, nanti we'll bawak yee. :) byeee

Tuesday, May 5, 2009

Lagi gambar Majlis Perkahwinan Paktam Dhiya Qistina





Sekitar Majlis Kenduri Paktam Dhiya Qistina

Salam semua..

Hari nie mama cuti sebab My Lil Princess Dhiya Qistina demam. Sian anak mama.. Awal pagi tadi bangun rasa badan dia panas garing.. jelum kepala ngan bagi makan ubat then surut sket.. pagi tadi plak time dia nak bangun tuh panas balik.. so kesian my lil princess.. Thats y mama off arinie..

Ni Dhiya tengah tido.. mama amik peluang upload gambar kenduri ari minggu arituh.. Kenduri Paktam Dhiya Qistina...

Jom la tengok antara gambar2 kenduri aritu ye..


Wednesday, April 1, 2009

My Dhiya Qistina @ Majlis Akad Nikah PakTam diaa...





salam..

lamanya mama x update blog Dhiya Qistina kan.. mama kan bz mama.. ada je yg x sempat.. bila agak sempat sket dah kelain plakkkss..

Ni gambar My Dhiya Qistina masa majlis akad nikah paktam dia baru2 nih.. My Dhiya Qistina amatlah baik arituh.. x nangih punn. mama ngan ayah makan pun senang. kenyang ler gak kiranye.. :) Dhiya Qistina relexxx jaaa.. tapii harus diingatt... jangan letak dia kat tempat panas berasak2.. mau nangih dia.. kebetulan ari tuh hujan awainye.. then hari pun redup sket time tgharinya.. dan paling penting mama & Dhiya Qistina landing port baiiikkk punyaaa... ada kipas, ada sofa, sooo sejukkk la skettt dari biasa.. :)

Friday, March 20, 2009

Macam-Macam Dhiya Qistina


Salam semua....

nie mama letak semua gambar Dhiya Qistina masa umor 4 bulan.. Macam-macam gelagat dia sekarang...

  • Dah pandai jumping2..
  • Kalo duduk atas riba xleh lama, nak suh kaki dia jejah based... nak berdiri sendiri....
  • Amat suka tengok abang2 kakak2 main naik basikal ke kejar2 ke yg seangkatan dengannya.. satg dia yg gelak besar.. :)
  • Suka tido meniarap... dalam buaiii punn tauuu....
  • Dah mula belajar nak menjulurr....
  • Dah mula kenal orang.... Orang yg dia x biasa dia tamorrr....
  • Macam-macam gelagat buat mama & ayah rindu sangat kat Dhiya Qistina time pi keje..
  • Suka main..
  • Tido pun dah senang.. letak ja atas tilam then dia meniarap terus tertido sampai pagi..
  • Dah x banyak ragam dah... dah besar kan anak mama..
  • Dah mula naik walker... :)
  • Dah mula nak minum susu dari botol...
SAYANGGGGG SANGATTT ANAK MAMA NI....

Tuesday, March 3, 2009

Tempat Beradu My Princess time siang...


:) penuh buai anak mama ngan gantung2..

anak mama nieh suka kalo nak tido time siang lar ada hiburan bunyi2an atau tengok someting' yang goyang2.. then nanti dia lali terus tido.. :)

siang Dhiya Qistina tido dalam buai.. malam tido ngan mama & ayah..

App. dengan Pakar Kanak-kanak @ Hospital Sultan Abdul Halim, Sg. Petani

smalam, 02.03.09 (isnin)

Dhiya Qistina ada app. dengan pakar kanak-kanak kat Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani... Dhiya Qistina back to home!! yelah dia kan dilahirkan di sini. Tempat pertama dia sampai ke dunia nih ialah katil di bilik bersalin Hospital Sultan Abdul Halim on 16.10.08 at 5.51am.. :) cepat jekan masa berlalu.. dah pun 4 bulan berlalu...

Kitorang kuar lambat kol 9.30 dari umah.. sampai sana kol 10pagi. Mak aihh ghamai giler.. Que sket punya panjang.. tapi sib baik la hospital nieh aircond dia sejukk.. jadi x lar terasa ngat letih menunggu.. Dhiya Qistina pun behave jaa time tuh.. kalo panasss.. sah sah dia teriakk kat situ gak..


Datang lagi kat umah Dhiya Qistina nieh lagi 4 bulan. It's mean bulan 6 after we'll balik dari Sabah insya'allah....

Dhiya Qistina, Mama & Ayah... serasi bersama...

wahh serasi bersama gitu.. :)

ni cerita hari minggu yang lalu.. Hari khamis 27.02.09 Mama ngan ayah cuti sbb nak bawa Dhiya Qistina checkup kat klinik kesihatan.. Best best best.. (waktu cuti mmg mama sukaaa.. ayah pong)

Balik tuh lepas bagi Dhiya Qistina tido, mama teruskan operasi baked kek coklat lembab utk my loyal customer dari Sekolah Kebangsaan Bumbung Lima, Kepala Batas. (entry kek nih ada kat blog D'Qis Online). Petang tu hujan.. alhamdulillah rezeki Allah..

Dhiya Qistina layan hujan kat depan umah ngan mama & ayah


Then hari jumaat mama & ayah dah keje balik then Dhiya Qistina pun start balik rutin pi umah maklong dia (ngasuh)..

Ni gambar2 masa hari minggu lepas.. Hari sabtu we'll dok umah ja lepak2
Pagi tuh kawan mama kak sal datang tengok Dhiya Qistina (entry nieh) then petang sket jalan pi teman ayah bayar bil & pi tengok makanan ikan untuk bisnes ayah.. wah ayah skarang pun usahawan gak tau.. mama & ayah buat semua untuk mama, ayah & Dhiya Qistina.. mudahan diberkatiNya.

Hari ahad tak pi mana.. ayah demam then mama sakit gusi.. kami dok umah ja, petang tu ayah bawa Dhiya Qistina ronda naik motor since tengok hari pun cerah sket petang tuh. Malamnye, maktok (mama kepada mama.. ishh banyaknye mama) dan Ibu (adik mama) datang tengok Dhiya Qistina, mama & ayah.. arituh mama masak Mee Kuah (ayam) :) gambar xdan nak amik dan masuk perutt..
Isnin, smalam (2.3.09) mama & ayah cuti lagggiii (wahh banyak sungguh cuti mak pak dia neih). This time cuti sbb nak bawa Dhiya Qistina app. dengan Doktor Pakar Kanak-kanak di Hospital Sultan Abdul Hamid, Sungai Petani....

Sunday, March 1, 2009

Hadiah Masa New Born



macam yang mama janjikan masa entry hadiah arituh kata nak post gambar hadiah Dhiya Qistina masa newborn kan.. ha nie dia sebahagian daripadanya..

Rezeki Dhiya Qistina memang murah, alhamdulillah syukur kepadaNya.. sampai sekarang barang2 hadiah dia masih banyak yang x pakai lagi.. dok dalam box dia.. Baju banyak sangat dapat.. All is PINK.. baby girl kan mesti la pink. mama beli 5 pasang ja kot.. lain semua hadiah.. sampai sekarang Dhiya Qistina still pakai lagi baju2 hadiah tuh.. Thanxs all, kami amat menghargai setiap pemberian tu..

Botol susu dia ada dekat 20 ++ kot.. bedak dll.. rasanya kalo ada rezeki 2nd child pun leh share guna.. insya'allah.. :) baru pakai 3 ja kot..

Saturday, February 28, 2009

Hadiah Lagi... Part II


salam semua....

Entry kali neh pasal hadiah lagi.. syukur alhamdulillah rezeki Dhiya Qistina..
Hari neh 28.02.2009 aka besday ayah : kawan mama dari AmAssurance, Puan Sal & hubby dia En. Borhan datang visit Dhiya Qistina..

Kak Sal mama address dia, call mama smalam bgtau nak datang tengok Dhiya Qistina.. Kak Sal nieh ada agensi dia sendiri tau based kat Sungai Petani.. skarang nieh dia dah xpand ke Perlis & Taiping.. bagi mama word yang paling sesuai untuk describe kak sal & abg. borhan ni ialah :

HARDWORKING, NICE PERSON, BERJAYA!!

kalo ada sesapa yang belum ada insuran lagi @ nak tambah saving.. leh mama introduce kak sal nieh.. mmg perkhidmatan dia amat2 baguss.. seriously..

Friday, February 27, 2009

A night with ayah....

Salam...

Starting from this entry (ewahhh speaking london plakkksss), mama nak cerita kisah Dhiya Qistina berumur 4 bulan.. 16.02.2009 arituh Dhiya Qistina dah genap 4 bulan..

Malam tu Dhiya Qistina tido lambat tunggu ayah balik.. apa jadi bila ayah balik....?????

Haaa layan jelah aktiviti Dhiya Qistina ngan ayah kesayangan dia......

Dhiya Qistina layan ayah main (sapa layan sapa tah ler dua beranak nih) gelak kemain lagi anak dia bila ayah dia timang2 dia..

Take a break ayah!! penat larr.. possing kat mama jap.. :)

and finally................

sian anak mama... :)